اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۴۱۶۶

میرابراهیمی:در بخش مالیات بر ارزش افزوده مشکلات داریم.

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ , بازدید: ۳۵۹۹
سید علی‌اصغر میرابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در بخش مالیات بر ارزش افزوده مشکلات بسیار داریم.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران روند فعالیت‌های هیات رئیسه اتاق اصناف تهران را مثبت ارزیابی کرد و اعلام کرد: او مدافع حقوق اصناف است و به واقع تلاش برای بهبود وضعیت اصناف را در دستور کار قرار داده است.

سید علی‌اصغر میرابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار بازار و تجارت گفت: با توجه به اینکه علیرضا راسی نایب رییس اتاق اصناف تهران، دار فانی را وداع گفتند، قطعا تغییر و تحولات در هیات رئیسه اتاق اصناف خواهیم داشت.

وی افزود: تغییر و تحولات در اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف تهران مثبت خواهد بود و اعضای جدید هیات رئیسه می‌توانند با بهره ‌گیری از تجربیات خود، اقدامات موثری در بهبود شرایط اصناف به کار گیرند.

میرابراهیمی تاکید کرد: امیدوارم در انتخابات آتی نیز، افرادی برگزیده شوند که توانایی مقابله با مشکلات موجود را داشته و عملکردشان مثمر ثمر باشد.

سید علی‌اصغر میرابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: در بخش مالیات بر ارزش افزوده مشکلات بسیار داریم. برخی از افرادی که در سازمان مالیاتی کشوری فعالیت دارند، می‌گویند که نباید مالیات بر ارزش افزوده  اخذ شود و برخی دیگر معتقدند که طبق قانون شورای نگهبان باید ارزش افزوده از صنف ما دریافت شود.

وی گفت: بر اساس قوانین مالیاتی کشور، از ارزاق عمومی نباید مالیات بر ارزش افزوده گرفته شود، مطابق این قانون آنچه ما در رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌دهیم، ارزاق عمومی به حساب می‌آیند، اما کارشناسان سازمان مالیاتی کشور این امر را نمی‌پذیرند.

میرابراهیمی تاکید کرد: با حذف حدود صنفی، مشکلات متعدد برای واحدهای صنفی ما ایجاد شده است و بسیاری از این واحدها به دلیل عدم رعایت این حدود، ورشکسته شده‌اند و بسیاری از آنها سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: اگر حدود صنفی مجددا رعایت شود، بسیاری از رستوران‌ها مانند گذشته می‌توانند فعالیت کنند و نگرانی بابت واحدهای صنفی همجوار نداشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف سرویس در خصوص شعار حمایت از تولیدات داخلی گفت: یکی از اصولی که همواره تلاش می‌کنیم در واحدهای صنفی خود مورد توجه داشته باشیم، استفاده از مواد خوراکی تولید داخل است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس همواره مرغ، گوشت، حبوبات، سبزیجات و… که نیاز اساسی رستوران‌ها حساب می‌شود، عموما از تولیدات ایرانی است. برخی از واحدهای صنفی هم از گوشت‌های برزیلی استفاده می‌کنند که البته تعداد آنها بسیار اندک است.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016